kontakt@irbir.pl
+48 535 565 012

Strategia Rozwoju Instytutu

Edukacja

Kluczowym elementem naszej strategii jest dostosowanie ścieżek kształcenia do indywidualnych potrzeb kursantów oraz umożliwienie im aktywnego uczestnictwa w projektach społecznych. Naszym celem jest nie tylko rozwijanie ich kompetencji, ale także pobudzanie ich pasji i talentów.

Nauka

Stawiamy na praktyczne i teoretyczne zdobywanie wiedzy, wspierając rozwój talentów poprzez nowoczesne metody nauczania, projekty badawcze i wsparcie mentorskie. Naszym celem jest umożliwienie każdemu uczestnikowi realizacji swoich ambicji i pasji.

Relacje

Zmiana społeczna poprzez wprowadzanie wysokich kompetencji osobistych, zawodowych i społecznych. Wymiana idei, wiedzy i dobrych praktyk z biznesem, sferą publiczną oraz absolwentami.

CELE STRATEGICZNE I OPERACYJNE

Misja Instytutu Rozwoju Biznesu i Rachunkowości spełniana jest w trzech obszarach, które rozwijamy w zrównoważony sposób, by łączyć praktykę z edukacją, aktywnie uczestniczyć w zmianie społecznej i realnie wpływać na jakość życia.

Tworzenie ambitnej, interdyscyplinarnej oraz spersonalizowanej oferty edukacyjnej.
  • Doskonalenie jakości kształcenia na istniejących szkoleniach.
  • Tworzenie nowej oferty edukacyjnej odpowiadającej na potrzeby rynku pracy i uwzględniającej kierunki jego rozwoju.
  • Rozwijanie oferty umożliwiającej realizację potrzeby edukacji przez całe życie (lifelong & lifewide learning).
  • Dostosowanie ścieżek kształcenia do indywidualnych potrzeb i możliwości kursanta.
Wspieranie kursantów w procesie edukacji i rozwoju osobistym, zawodowym, a także społecznym oraz pielęgnowanie ich talentów i pasji.
  • Integrowanie wiedzy i praktyki poprzez promowanie w kursach praktyki opartej na dowodach naukowych i edukacji wykorzystującej doświadczenia praktyków.
  • Zwiększanie kompetencji kursantów poprzez ich udział w projektach społecznych i edukacyjnych realizowanych w Instytucie.
  • Wspieranie kursantów i absolwentów w prowadzeniu biznesu.
  • Stworzenie przyjaznych warunków sprzyjających nauce, rozwojowi i integracji.
  • Pobudzanie aktywności kursantów oraz stworzenie im dogodnych warunków do rozwoju talentów, realizacji swoich pasji i angażowania się w sprawy społeczne.
Rozwój potencjału kadry dydaktycznej.
  • Wspieranie kadry w rozwoju kompetencji dydaktycznych, w tym umiejętności współpracy z praktykami.
  • Promowanie współpracy interdyscyplinarnej i międzynarodowej.
  • Stworzenie środowiska przyjaznego do rozwoju dla kadry dydaktycznej.

Budowanie trwałych relacji to fundament działania naszego Instytutu. Współpraca z biznesem, sektorem publicznym oraz absolwentami pozwala na wymianę wiedzy i wdrażanie dobrych praktyk. Regularnie analizujemy sytuację naszych absolwentów, aby lepiej odpowiadać na ich potrzeby oraz wspierać ich rozwój zawodowy i osobisty.

Umocnienie identyfikacji Instytutu i poczucia dumy z bycia absolwentem Instytutu.
  • Analiza sytuacji absolwentów po ukończonych kursach i szkoleniach.
  • Stworzenie systemu efektywnej komunikacji i współpracy z absolwentami.
  • Wsparcie absolwentów w podnoszeniu kwalifikacji i rozwoju.
  1. Wymiana idei i komercjalizacja wiedzy w relacjach z biznesem i sferą publiczną.
  • Stworzenie warunków do efektywnej współpracy otoczenia gospodarczego ze środowiskiem Instytutu.
  • Sprzedaż usług w zakresie konsultingu i szkoleń.
  • Rozwój współpracy z partnerami zaangażowanymi w aktywność społeczną i kulturalną.

Optymalne warunki pracy, doskonalenie systemu zarządzania oraz rozwój kapitału intelektualnego to priorytety naszego Instytutu. Wprowadzamy innowacyjne rozwiązania, które zmniejszają biurokrację i usprawniają procesy dydaktyczne. Nasz program rozwoju kadry uwzględnia interdyscyplinarność oraz współpracę międzynarodową, co wzmacnia pozycję Instytutu na rynku edukacyjnym.

Rozwój Instytutu jako atrakcyjnego i przyjaznego miejsca pracy oraz wzmacnianie kapitału intelektualnego.
  • Opracowanie i wdrożenie programu rozwoju pracowników i współpracowników uwzględniającego ich potencjał, osiągnięcia i zaangażowanie.
  • Wzmocnienie kompetencji menedżerskich kadry kierowniczej na różnych szczeblach.
  • Kodeks dobrych praktyk w zakresie rozwoju i funkcjonowania Instytutu.
  1. Doskonalenie systemu zarządzania Instytutu i pomnażanie kapitału społecznego.
  • Zmniejszenie obciążenia biurokratycznego, dbałość o sprawną i profesjonalną obsługę procesu dydaktycznego i innych procesów administracyjnych.
  • Wzrost efektywności zarządzania wiedzą i finansami oraz budowanie wartości Instytutu w celu zagwarantowania bezpieczeństwa i możliwości rozwoju.
  • Rozwój infrastruktury materialnej w celu zwiększenia jakości oraz komfortu uczenia się i pracy.
  • Wzmacnianie kultury współpracy, życzliwości i zaufania.
  • Przestrzeganie jasnych i uczciwych zasad w relacjach z kursantami i zespołem Instytutu.
Umacniamy w naszych kursantach, absolwentach i pracownikach poniższe postawy:
  • duma z udziału we wspólnocie,
  • wierność wartościom Instytutu,
  • intelektualna dociekliwość i zmysł krytyczny,
  • budowanie współpracy i odpowiedzialności społecznej w edukacji dzieci i młodzieży,
  • twórcza pasja i szczere zaangażowanie.
My, Instytut